středa 23. března 2016

Velikonoční vaječná tlačenka

Tento recept na výbornou vaječnou tlačenku, mám odzkoušenou a dělám ji už několik let. Připravuji ji tak, jak je uvedeno v receptu a vždy se mi povedla. Navíc celkem brzy mizí v bříškách strávníků. :-)

Omlouvám se, že dnes nedávám obrázky postupu, ale teprve ji budu dělat. Vás jsem o recept ale připravit nechtěla, tak proto. :-))

Jdeme na to. Budeme potřebovat tyto suroviny:

1 Moravanka
4-5 natvrdo uvařených vajíček
150 g majonézy
200 g měkkého salámu (já dávám dětskou šunku nebo něco podobného)
půl kostky masoxu (mám odzkoušený hovězí bujón z dm drogerie)
1 menší cibule (nemusí být a pokud to budou jíst i děti, tak nedávejte určitě)
1 sáček želatiny (na vaječnou tlačenku nebo čiré, tj. cca 20 g)
forma např. srnčí hřbet a potravinářská folie

Postup:

Vyložíme formu potravinářskou folií.
Zeleninu z Moravanky scedíme a nálev si necháme.
Vajíčka, cibuli, zeleninu a salám nakrájíme na kostičky a dáme do velké mísy.
Nálev z Moravanky doplníme vodou cca na 300-350 ml a svaříme s masoxem.
Nálev necháme trošku vychladnout a pak v něm rozpustíme želatinu (želatina nesmí projít varem, jinak přestane želírovat!!!).
Ještě teplý nálev přidáme k zelenině a pak přidáme majonézu.
Směs ihned nalijeme do formy a dáme do chladu ztuhnout  (cca 2-3 hodiny, ale ještě lépe přes noc).
Po ztuhnutí vyklopíme z formy a nakrájíme. Tím, že tam bude ta folie, půjde to krásně.
Myslím, že také dobře poslouží silikonová forma.
Jo a nebojte se ostré chuti Moravanky, je v ní sice feferonka, ale v hotové tlačence už cítit není.

Dobrou chuť!

K.

Žádné komentáře:

Okomentovat